2022/2023 навчальний рік (ІІ семестр)


Зарубіжна література

 

 

Січень – червень

Усього – 38 уроків

Урок 33. Джек Лондон (18761916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.  Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки.

Урок 34. Характеристика героїв оповідання Дж. Лондона «Жага до життя». Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.

Урок 35. Проблеми  Джек Лондон. «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, зрадництва та духовної стійкості у творі.  (ТЛ) Проблема і проблематика літературного твору.

Урок 36. Анна Ґавальда. «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особитості. (ТЛ) Поглиблення понять: тема, ідея.

Урок 37. Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності таулюбленої справи). (ТЛ) Портрет.

Урок 38. Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка. Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопця. Відкритий фінал повісті.

Урок 39. Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

Урок 40. Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.  (ТЛ)  Поглиблення понять:  герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру.

Урок 41. Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі.  Аудіювання.

Урок 42. Розвиток мовлення (письмово) №3. Складання характеристики літературного персонажа.

Урок 43. Тематична діагностувальна робота № 4 «Не здаватися в життєвих випробуваннях» (тестові завдання).

Урок 44. Мацуо Басьо (16441694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. (ТЛ) Хайку, епітет, метафора.

Урок 45. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

Урок 46. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.

Урок 47. Виразне читання. Читання напам’ять хайку Мацуо Басьо з коментуванням змісту.

Урок 48. Створення власних хайку за принципами художнього паралелізму та асоціацій.

Урок 49. Роберт Бернс. «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші. Антитеза рідний край – чужина.

Урок 50. Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.) у вірші Р. Бернса «Моє серце в  верховині…».  (ТЛ)  Поглиблення поняття: вірш.

Урок 51. Позакласне читання №3. О. Генрі «Вождь червоношкірих».

Урок 52. Генрі Лонгфелло. «Пісня про Гайавату» (уривок «Люлька миру»). Міфи  північноамериканських індіанців, їх втілення в поемі.

Урок 53. Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди) в «Пісні про Гайявату». Читання вголос.

Урок 54. Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.

Урок 55. Створення власного медійного продукту за мотивами прочитаного художнього тексту (буктрейлер, мультфільм, відеоролик або ін.). Узагальнення вивченого.

Урок 56. Тематична діагностувальна робота № 5 «Барви світової поезії» (тестові завдання).

Урок 57. Рей Дуглас Бредбері. «Усмішка».  Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка».

Урок 58. Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає. (ТЛ) Художня деталь.

Урок 59. Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі.

Урок 60. Розвиток мовлення №4 (усно). Складення висловлювання про враження від прочитаних творів.

Урок 61. УПЧ №4 Ролінґ Дж. «Гаррі Поттер і таємна кімната».

Урок 62. Роберт Шеклі. «Запах думки».  Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).

Урок 63. Духовне й фізичне випробування Кліві в творі  Роберт Шеклі  «Запах думки».

Урок 64. Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях в творі  Роберт Шеклі  «Запах думки». 

Урок 65. Узагальнення і систематизація вивченого. Різні види читання (виразне, «ланцюжком», в особах, вибіркове, коментоване) вивчених творів.

Урок 66. Тематична діагностувальна робота № 6 (твір). Усмішка Джоконди врятує світ (за новелою Р. Бредбері «Усмішка»).

Урок 67. Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів.

Урок 68. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі.

Урок 69. Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях.

Урок 70. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові).