Профорієнтація – як засіб самовизначення школяра

Вибір  професії — один з головних життєвих виборів, який здійснює людина в юному віці. Від вибору професії у великій мірі залежить задоволення людини своєю долею

Завданням профорієнтаційної роботи з учнями є підготовка їх до свідомого вибору професії.

У рамках спільного плану дій з метою здійснення ефективної профорієнтаційної роботи серед учнівської молоді на виконання Меморандуму про співробітництво між Одеською національною академією зв’язку ім. О.С. Попова, Одеською національною академією харчових технологій у закладах освіти міста проводяться заходи, які допомагають учням у професійному самовизначенні.

З метою формування в учнівської молоді реального погляду на вибір професії, мотивації до вибору актуальних на ринку праці професій фахівці Одеської національної академії харчових технологій проводять на базі закладів загальної освіти комунальної власності територіальної громади міста Одеси профорієнтаційні виїздні “відкриті двері”.

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

На базі шкільних кабінетів праці викладачі кафедри технології хліба, кондитерських, макаронних виробів і харчоконцентратів проводять майстер-класи для здобувачів освіти. Так, в Одеському НВК №13 учні виготовляли для благодійного ярмарку «Подаруй мрію» смачний мармелад та зробили дизайнерські коробки для солодощів.

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Для учнів середньої та старшої ланки проводяться пізнавальні екскурсії кафедрами Академії, у тому числі надається можливість ознайомитись з науковими лабораторіями. Фахівці кафедри технології переробки зерна продемонстрували учням як виробляються пшеничні пластівці та рисова крупа.

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Учні відвідали музей-лабораторію кріогенної техніки, декан факультету Наталія Жихарєва провела екскурсію лабораторіями кафедри холодильних установок і кондиціювання повітря. Також, учні стали учасниками унікального кріогенного шоу.

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Фахівці факультету комп’ютерної інженерії, програмування та кіберзахисту проводять для учнивської молоді майстер-класи з розробки комп’ютерної гри. А факультету економіки, бізнесу та контролю – майстер-класи «Фінансовий злочин та покарання».

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Катерина Гарбажій, заступник декана факультету технології та товарознавства харчових продуктів і продовольчого бізнесу провела для учнів закладів освіти майстер-класи «Оцінка та виявлення фальсифікації шоколаду».

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Профорієнтаційна робота ведеться не лише із здобувачами освітнього процесу, а і з батьками. Адже, їх життєвий і трудовий досвід, авторитет, рівень матеріального забезпечення сім’ї впливає на вибір майбутньої професії. 

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

У сучасних умовах світ професій дуже рухливий: немала частина старих професій зникає, багато виникає нових спеціальностей. На початку 2000-х ми не чули таких слів, як хедхантер, менеджер соціальних мереж, СЕО-оптимізатор тощо. Утім зараз це одні із найбільш необхідних спеціалістів, без яких не існує жоден бізнес. Наприклад, у 2014 році на базі Одеської національної академії харчових технологій створена лабораторія мехатроніки і робототехніки при кафедрі «Комп’ютерні системи та автоматизація» MiRONAFT FabLab. 

Лабораторія мехатроніки і робототехніки «MiRONAFT FabLab» – загальнодоступний простір, у якому сконцентровано спеціальне обладнання та експертизи. Це простір із можливістю вивчення сучасних технологій робототехніки, популяризації технічної освіти в Україні та розвитку в суспільстві ідей інженерії, мейкерства, дизайнерської думки.

Основна мета лабораторії – популяризація технічної освіти в цілому і робототехніки зокрема. Учнівська молодь, батьки, вчителі із задоволенням відвідують лабораторію мехатроніки і робототехніки «MiRONAFT FabLab».

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Профорієнтація - як засіб самовизначення школяраПрофорієнтація - як засіб самовизначення школяра

Профорієнтаційна робота проводиться і у закладах дошкільної освіти. У поєднанні гри та навчання вихователі мотивують дитину та допомагають їй знайти свою професію майбутнього. Так, 5 закладів дошкільної освіти комунальної власності територіальної громади міста Одеси отримали нагороди архітектурного конкурсу «Професії майбутнього», який проходив у Києві. Детальніше про цю подію можна дізнатись за посиланням: https://osvita-omr.gov.ua/zaklady-doshkilnoi-osvity-mista-otrymaly-nahorody-arkhitekturnoho-konkursu-profesii-majbutnoho/#more-23287.

Share this post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *