Серпнева конференція педагогічних працівників – 2024: засідання робочих груп
Департамент освіти та науки Одеської міської ради повідомляє
28 серпня 2024 року відбулася щорічна серпнева конференція педагогічних працівників м. Одеси.
Друга частина конференції була направлена на практичні аспекти реформування системи освіти. З метою визначення основних шляхів реалізації напрямів у 2024/2025 навчальному році у кожному районі міста працювали робочі групи, на яких розглянуті були питання:
- визначення освітніх ускладнень та шляхів підтримки дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;
- реформа профільної середньої освіти: сутність, проблеми, вирішення;
- прогноз моделі освітньої мережі районів.
З питання “Визначення освітніх ускладнень та шляхів підтримки дітей дошкільного та молодшого шкільного віку” виступила Вікторія Сімаченко, завідувачка Одеського ЗДО №263. Доповідачка акцентувала увагу на складності та багатогранності процесу підтримки дітей дошкільного та молодшого шкільного віку в умовах воєнного стану, а для ефективної допомоги дітям необхідно об’єднати зусилля педагогів, психологів, батьків та громадських організацій. Забезпечення безпечного освітнього середовища, індивідуальний підхід до кожної дитини, розвиток соціальних навичок та співпраця з батьками – це ключові напрямки роботи в цей непростий період.
З питання “Реформа профільної середньої освіти: сутність, проблеми, вирішення” представили висновки представники робочих груп районів міста.
Так, від робочої групи Хаджибейського району виступила Ірина Болгаріна, директорка Одеського ліцею “ЛІДЕР”. Директорка звернула увагу на те, що важливими чинниками при виборі профілю є аналіз наявної матеріально-технічної бази і забезпеченість педагогічними кадрами, а однією з проблем впровадження профільного навчання є недостатня обізнаність учнів та батьків щодо сутності профільного навчання, і, відповідно, обмеженість у запитах на вибір профільного предмета. Акцентувала увагу на необхідності руйнування стереотипів щодо профільної освіти у суспільстві; дієвій (не формальній) співпраці з закладами професійної, технічної освіти до 9 класу та закладами вищої освіти для 10-11 класів; прогнозування профілів навчання у школах з урахуванням гендерних диспропорцій; враховувати досвід пілотних закладів освіти; розгляд питання створення в місті чи районах профорієнтаційних хабів, де діти з батьками могли б пройти більш ретельне профдіагностування та отримати важливі рекомендації.
Доповідач від робочої групи Приморського району Сергій Вегерчук, директор Одеського ліцею №2, зазначив, що з метою якісного набору дітей до профільних ліцеїв необхідно проаналізувати доцільність функціонування початкових шкіл та гімназій у складі ліцеїв, адже функціонування початкових шкіл та гімназій у складі ліцеїв має бути скоріше винятком; проводити роз’яснювальну робота серед учнівської та батьківської громадськості та відповідної роботи стосовно допрофільної освіти учнів. Заклад загальної середньої освіти у статусі ліцею може функціонувати при наявності положення про ліцей, у якому будуть зафіксовані мінімальні вимоги щодо вибору предметів, безпечного та інклюзивного середовища, харчування тощо.
Напрацьовані висновки робочої групи Пересипського району представила Тетяна Смирнова, директорка Одеського ліцею №13. Доповідачка підкреслила необхідність, зокрема:
- забезпечення інформаційної кампанії на територіальному рівні про сутність профільної школи, її цілей і задач для учнів основної школи та їх батьків безпосередньо у закладах освіти та через ЗМІ, соціальні мережі тощо;
- організації підготовки педагогічних і керівних кадрів до запровадження профільної школи, роботи щодо підвищення кваліфікації та перепідготовки педагогічних працівників для системи профільного навчання;
- вивчення наявного програмно-методичного, матеріально-технічного та кадрового забезпечення освітнього процесу та приведення даних чинників у відповідність до потреб реалізації профільного навчання;
- проведення профільної діагностики серед учнів 7 класів територіальної громади та діагностичних досліджень у закладах освіти з метою виявлення відповідності профілів навчання освітнім потребам учнів.
Від робочої групи Київського району виступила Крістіна Тамбовська, директор Одеського ліцею №84, яка зазначила, що низку проблем профільної освіти (зокрема відсутність різноманітності профілів; відсутність дієвої взаємодії освіти із роботодавцями на ринку праці; демографічні зміни, зменшення рівня фінансування реформи профільної середньої освіти в умовах воєнного стану; звільнення найкращих педагогічних кадрів у зв’язку із виїздом за кордон в умовах воєнного стану) необхідно долати комплексно, до якого мають входити зокрема:
- організація дієвої діяльності педагогічних колективів для подолання освітніх втрат та розривів;
- гнучке розроблення та поєднання профілів відповідно до сучасних запитів батьків, учнів, громадськості та роботодавців в територіальній громаді;
- організація допрофільної підготовки у 5-9-х класах з використанням освітніх програм відповідного галузевого спрямування;
- проведення відповідної роз’яснювальної роботи щодо необхідності провадження реформи профільної середньої освіти серед громадськості, учнів, батьків, педагогічних працівників;
- створення умов для забезпечення ліцеїв сучасними засобами навчання та кабінетами-лабораторіями.
Робочі групи представили прогнози моделей освітньої мережі районів.
З питання “Стан реалізації профільної середньої освіти в закладах загальної середньої освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси” виступила заступник директора Департаменту освіти та науки Одеської міської ради Світлана Скебало.
На закінчення другого етапу роботи серпневої конференції педагогічних працівників м. Одеси директорка Департаменту освіти та науки Одеської міської ради Олена Буйневич підвела підсумки та підкреслила важливість системної спільної роботи із вирішення поставлених завдань.
Виступам представників районів передувала детальне опрацювання даних питань робота робочими групами на місцях.
Київський район
Хаджибейський район
Приморський район
Пересипський район
*************************
Серпнева конференція педагогічних працівників міста Одеси – 2024