«Освіта Одеси – територія підтримки»: форум стресостійкості триває
Департамент освіти та науки Одеської міської ради інформує
Триває робота форуму стресостійкості для освітян «Освіта Одеси – територія підтримки».
Так, на секційному засідання для керівників закладів дошкільної освіти обговорювали перші кроки допомоги людині у стресовій ситуації, як надати їй емоційну підтримку. Визначили, що основною задачею такої допомоги є повернення контролю над собою, не дати людині змогу перебувати в цьому стані тривалий час. Говорили про вікові особливості реакції на стрес. І звичайно склали пам’ятку «Що необхідно дитині у стресовій ситуації?».
На секційному засіданні директорів закладів загальної середньої освіти розглянули питання зниження психоемоційного напруження в педагогічних колективах. Опрацьовували навички саморегуляції, способи психологічної допомоги та самодопомоги в ситуації стресу. Учасники отримали qr-коди за якими у будь-який час можуть передивитись вправи, невеличкі відео для самодопомоги, якими зможуть поділитись з учасниками освітнього процесу.
Відвідавши секцію для представників парламенту старшокласників закладів освіти м. Одиси можна було отримати додаткові знання про “стрес”, “стресостійкість”, “ресурс”, про можливі реакції людини на стрес, ознайомитись на практиці з найпростішими вправами для стабілізації психоемоційного стану. Дуже зацікавила молодь тема ресурсів та модель BASIC Ph. Також учні отримали кейс вправ, які зможуть провести з учнями в своїх закладах освіти.
Секційне засідання психологів закладів освіти міста було скоріш рефлексією, фітбеком, воркшопом. Всі учасники групи пройшли навчання за програмою Ізраїльської коаліції травми в рамках роботи Одеського міського центру стресостійкості, та вже мають досвід проведення заходів з підвищення рівня стресостійкості, вміння допомогти собі та оточуючим у підтримці психологічного здоров’я. Тому основною метою зустрічі стало певним чином проаналізувати, підвести підсумки використання набутих навичок на практиці у 2023/2024 навчальному році, поділитися особистими та робочими досягненнями щодо впровадження програми, намітити вектори розвитку на майбутнє.
Учасники секції для батьківської спільноти поповнили знання з першої емоційної та психологічної підтримки. Батьки на інтуїтивному рівні підтримували себе та свої родини у найважчі стресові періоди, тепер вони мають підґрунття та розширений спектр можливостей. Більшість учасників даної групи використовує канал когніції для заспокоєння та відновлення.
___________________