Як проводити підсумкове оцінювання та завершувати навчальний рік

Роз’яснення Міністерства освіти і науки України 

З метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби COVID-19, у 2019/2020 навчальному році рекомендовано не проводити масові заходи, зокрема – останні дзвоники та випускні вечори.

Оформлення свідоцтв про здобуття базової середньої освіти, свідоцтв досягнень, табелів навчальних досягнень учнів має бути завершено не пізніше 15 червня

Крім того, роз’яснення містить інформацію про особливості зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти. 

Також у документі є роз’яснення щодо:

  • здійснення заходів, спрямованих на організоване завершення навчального року;
  • організації оцінювання в умовах дистанційного навчання;
  • поточного та формувального оцінювання;
  • підсумкового оцінювання;
  • оцінювання учнів 1-2 класів та 3-х пілотних класів НУШ;
  • підсумкового оцінювання учнів, які здобувають освіту за індивідуальною формою;
  • щодо зарахування учнів до 5-х класів закладів загальної середньої освіти;

МОН рекомендує школам організувати на початку наступного навчального року в 2-11-х класах вхідне оцінювання учнів. Це повинно показати рівень навчальних досягнень за попередній рік та допомогти спланувати “подальшу роботу із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, що вивчався учнями дистанційно.

Також у відомстві рекомендують закладам “передбачити під час календарно-тематичного планування на 2020/2021 навчальний рік суттєве збільшення навчального часу на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній рік.

Окрім того, школам радять проводити дистанційні консультації для учнів, які хворіють або перебувають на самоізоляції.

Також у МОН зазначили, що в умовах дистанційного навчання вчителі початкових класів НУШ можуть продовжувати застосовувати метод портфоліо – “відслідковувати динаміку навчального поступу учнів за їх роботами, фотографії яких можуть надсилатися батьками“.

Для учнів 2-х класів та 3-х пілотних класів НУШ рекомендують надсилати завдання для проведення діагностичних робіт, які учні будуть виконувати на роздрукованих бланках, у зошитах або на окремих аркушах, надсилаючи електронною чи звичайною поштою або через навчальні онлайн-платформи.

Також у МОН радять вчителям надсилати учням завдання на самооцінювання зі шкалою, яка вже знайома для них.

Завершальне підсумкове оцінювання для класів НУШ вчитель записує у свідоцтвах досягнень за результатами виконаних учнями робіт та спостережень.

Детальніше у листі-роз’ясненні Міністерства освіти і науки України оприлюдненому 16 квітня 2020 року.

Share this post