Школа резерву: внутрішня система забезпечення якості освіти
Департамент освіти та науки Одеської міської ради інформує
27 лютого 2025 року для слухачів Школи резерву керівних кадрів закладів освіти на базі ОДЕСЬКОГО ЮРИДИЧНОГО ЛІЦЕЮ ОДЕСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ пройшов семінар “Абетка для директора. Погляд на внутрішню систему забезпечення якості очима освітнього експерта”.
Директор закладу Олександр Герега акцентував увагу слухачів на тому, що внутрішня система забезпечення якості освіти передбачає цілий комплекс заходів. Під час здійснення внутрішньої системи забезпечення якості освіти необхідно спиратися на такі принципи:
- Дитиноцентризм – тому що головним суб’єктом, на якого спрямована освітня діяльність школи, є дитина.
- Автономія закладу освіти – яка передбачає самостійність у виборі форм і методів навчання, визначення стратегії і напрямів розвитку закладу освіти, які відповідають нормативно – правовим документам, Державним стандартам загальної середньої освіти.
- Цілісність системи управління якістю – так як усі компоненти діяльності закладу освіти взаємопов’язані, це створює взаємозалежність між ними.
- Постійне вдосконалення – професійне зростання, майстерність та самоосвіта, уміння вчитися разом з дітьми.
- Вплив зовнішніх чинників – уміти приймати суспільні виклики, бути готовим до змін.
- Гнучкість і адаптивність – уміння адаптуватись до постійних змін,бути в тренді усіх важливих освітянських нововведень, бути готовим до різних соціальних контактів, відкритість, комунікабельність.
Майбутні освітні управлінці разом з освітнім експертом, директором ліцею Олександром Герегою, уміло напрацьовували практичні навички створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти у школі за «Абеткою для директора».
Ключовими теоретичними тезами заняття «Модель якісної школи: від теорії до дії» були складові системи забезпечення якості освіти, етапи розбудови та принципи реалізації цієї системи в сучасній українській школі, визначення критеріїв та індикаторів якості освітнього процесу.
Методом групового проєктування учасники обговорювали наскрізні принципи своїх майбутніх управлінських дій із створення ефективної системи оцінювання якості освіти, акцентували увагу на таких її компонентах, як дитиноцентризм, рівність доступу до освіти, академічній доброчесності. Майбутні керівники освітніх закладів самостійно формулювали та аналізували критерії, за якими планують в майбутньому оцінювати ефективність створеної управлінської системи – якості освітнього середовища, результативності педагогічної діяльності, рівня академічної доброчесності. Цікавим і захопливим був етап презентації моделей внутрішньої системи забезпечення якості освіти. Серед представлених компонентів – розробка «Кодексу безпечного середовища» і «Критеріїв та правил оцінювання», регулярне самооцінювання професійних педагогічних досягнень учителями школи та щоквартальне формувальне оцінювання прогресу учнів, зворотній зв’язок від учнів та батьків щодо їх розуміння системи оцінювання.
Практичне заняття відбулось в атмосфері продуктивної співпраці педагогів, взаєморозуміння та мотивації на успішну реалізацію завдань сучасної української школи.
******************************************
Ознайомитись з Планом та Матеріалами роботи Школи резерву керівних кадрів закладів освіти можна у розділі “Діяльність/Кадри”.