Тренінг “Як зберегти мотивацію до навчання”
У рамках Відкритого освітнього простору м. Одеса продовжується серія психологічних тренінгів.
12 квітня 2018 року на базі Одеської ЗОШ № 33 у рамках Відкритого освітнього простору м. Одеса відбувся черговий психологічний тренінг, присвячений збереженню мотивації до навчання.
У заході взяли участь вчителі, практичні психологи, керівники закладів освіти. Учасники активно дискутували та відстоювали свою точку зору.
Під час тренінгу опрацьовувались питання особливості мотивації учнів різних вікових категорій, способи підтримки мотивації.
Учасники відзначили, що навчальна мотивація обумовлена віковими особливостями й загальними закономірностями процесу розвитку особистості.
Так, внутрішньою мотивацією вступу дітей до школи є наявність інтересу до навчання взагалі, заснованого на потребі в нових враженнях від придбання знань, а також бажання заслужити похвалу дорослих. А особливістю мотивації більшості школярів молодших класів є беззаперечне виконання вимог учителя. У 3–4-му класах загальний мотив стає все більше диференційованим. Першою особливістю мотивації школярів середніх класів є виникнення стійкого інтересу до певного предмета. У цьому віці особливо важливо сформувати в школярів позитивну й стійку самооцінку особистості. Основним мотивом навчання старшокласників є підготовка до професійних навчальних закладів. Мотивація старшокласників стає внутрішньою, формується власна мотиваційна сфера.
Особливу увагу учасники тренінгу приділили ролі позитивного підкріплення як механізму формування мотивації до навчання.
Був отриманий конструктивний зворотній зв’язок.