Вебінар “Особливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи”

Майже 100 освітян долучилися до вебінару

30 червня 2022 року майже 100 заступників директорів та педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси долучилися до вебінару «Особливості інклюзивного навчання в умовах Нової української школи» на платформі ZOOM.  Фахівці Одеської загальноосвітньої школи № 62 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області поділилися практичним досвідом своєї роботи.

Модератор вебінару, консультант Одеського центру професійного розвитку педагогічних працівників, координатор Приморського району Олена ДАГАНОВА, нагадала присутнім історію впровадження інклюзивної освіти в Україні і звернула увагу, що  Одеська ЗОШ № 62 працює у даній сфері з 2015 року. 

Директорка Одеської ЗОШ №62 Олена ПАЛАНЧУК розповіла про забезпечення умов для впровадження інклюзивного навчання в закладі освіти. Станом на вересень 2021 року в закладі було відкрито 7 інклюзивних класів з 1-го по 9-й (крім 4-го та 6-го), в яких навчалось 14 дітей з особливими освітніми потребами.

Для успішного навчання дітей з особливостями психофізичного розвитку школа реалізує програму психолого-педагогічного супроводу із залученням кваліфікованих логопедів, психологів, асистентів учителів та інших фахівців. У школі працює 7 асистентів учителя, 2 логопеда та 2 практичних психолога, які постійно підвищують свою кваліфікацію, відвідуючи курси, семінари та тренінги.

Заступниця директорки з навчально-виховної роботи Тетяна ШУЛЯК зупинилася на організаційних аспектах створення інклюзивних класів. Вона звернула увагу на нюанси створення інклюзивного класу, особливості документації та важливість правильного підбору фахівців до команди психолого-педагогічного супроводу дитини.

Про роль, задачі, обов’язки асистента вчителя в інклюзивному класі розповіла асистентка вчителя Юлія СТОЄВА. Особливу увагу вона звернула на те, що асистент вчителя допомагає саме вчителю при організації і реалізації навчального процесу, підтримує самостійність і активне залучення учнів до всіх видів роботи, які здійснюються у закладі під час навчального процесу. Це означає, що фахівець працює з усім класом. 

Методами корекційно-розвивальної роботи з учнями 1-9 класів поділилася  вчителька – логопед Діана КІБЛАКО. Вона продемонструвала власні напрацювання для розвитку пам’яті, уваги, мислення, логіки, сприйняття та всіх пізнавальних процесів, а також корекції психо-емоційної сфери.

Практичний психолог, логопед-дефектолог  Яна ЗОЛОТАРЬОВА ознайомила  учасників з  основними завданнями роботи вчителя-дефектолога та напрямками корекційної роботи.  Також вона зауважила, що саме ідеї Л.С. Вигодського з дефектології, які започаткували корекційну педагогіку, і лежать в основі сучасних  кращих виховних та освітніх практик,  включаючи  знамениту «фінську освіту».

Презентації до вебінару: презентація 1, презентація 2, презентація 3, презентація 4 .

Share this post