ІННОВАЦІЙНА РОБОТА

Державна безкоштовна система електронних журналів і щоденників

Даний програмний продукт є інновацією, що надасть для педагогічних працівників, батьків та учнів ЗЗСО зручний онлайн-інструмент, який 24/7 забезпечить доступ до оцінок, відвідуваності та інших ресурсів журналу. Впровадження такого ІТ рішення є особливо актуальним для тих ЗЗСО та громад, які не можуть собі дозволити закупівлю альтернативних комерційних програмних продуктів.
Наказ Міністерства освіти і науки України від 22.12.2020 №1545 «Про введення в дослідну експлуатацію програмного модуля електронних щоденників та журналів закладів загальної середньої освіти ПАК «АІКОМ»

Освітній портал «Класна Оцінка»

Для закладів освіти портал дозволяє забезпечити: інформаційну підтримку освітнього процесу, підвищення рівня освіти завдяки доступу до кращих педагогічних напрацювань, створення системи неперервної освіти, комп’ютерно-орієнтованого середовища для отримання освіти учнів, в тому числі і осіб з особливими освітніми потребами тощо.
Інтернет-проєкт «Освітній портал «Класна оцінка» відповідно до висновку Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України рекомендований для використання в освітньому процесі та позаурочної діяльності (протокол №3 від 26.10.2016).

Система «Єдина школа» для закладів освіти

Інформаційно-комунікаційна автоматизована система, призначена для закладів освіти, учнів та їх батьків.

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист МОН №1/11-9213 від 18.10.2019)
Мета системи: запровадити інноваційну систему для підвищення ефективності закладу освіти, мотивувати учнів до відвідування занять та вивчення навчальних предметів, налагодити інтерактивний зв`язок між батьками та вчителями, налаштувати батькам доступ до інформації щодо їхньої дитини.

Електронна система «Моя Школа»

«Моя Школа» – електронна система, яка поєднує в собі електронний журнал та щоденник, функціонали стаціонарного та дистанційного навчання створюючи єдину внутрішню мережу комунікації всіх суб’єктів освітнього процесу.
Головними перевагами системи є її легкість і зручність у використанні, надійність та захищеність персональних даних користувачів, бази даних закладів освіти, доступ та робота із системою в режимі реального часу та забезпечення цифровізації процесу управління закладом освіти і освітнім процесом.
Відповідно до рішення науково-методичної комісії з інформатизації закладів освіти науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України від 17 квітня 2020 року, програмний комплекс “Моя Школа”, одноголосно отримав гриф “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”.

Платформа «HUMAN Школа»

“HUMAN Школа” це сучасна освітня платформа для закладів загальної середньої освіти, яка допомагає українським закладам освіти впроваджувати кращі світові інновації у сфері освіти.
HUMAN – компанія освітніх технологій, що розроблює та впроваджує продукти для цифровізації українського освітнього процесу з урахуванням різних рівнів матеріально-технічного забезпечення та цифрової грамотності в закладах освіти.
Компанія надає можливість на безкоштовній основі використовувати стандартну (розширену) версію платформи «HUMAN Школа» для організації очного й онлайн-навчання та ведення електронного документообігу в закладах загальної середньої освіти. Система має потрібний функціонал, що дозволить інтегруватися з ПАК «АІКОМ».

Платформа цифровізації закладу загальної середньої освіти «Eddy»

Платформа дистанційної освіти «Eddy» – це повнофункціональна LMS-система, що містить усі необхідні інструменти для закладів загальної середньої освіти:

цифровий інтерактивний журнал; створення навчальних предметів на платформі; домашні завдання та тестування; вбудований модуль для проведення онлайн-уроків; інструменти для керування діяльністю в класі та закладі освіти; оцінювання учнів та відстеження прогресу навчання; інструменти співпраці між учнями, вчителями та батьками; можливість формувати та подавати 14 базових звітів онлайн; можливість проведення тестувань та олімпіад; персоніфікований мобільний додаток; можливість сповіщення та інформування учнів, батьків та вчителів щодо подій, зборів, заходів тощо, які відбуватимуться у закладі освіти; власна служба підтримки для кожного закладу освіти; ліцензійні програми Microsoft Office 365 для вчителів та учнів із доступом до безлімітного Teams та OneDrive для обміну файлами.

Щоб освітній процес був безперервним та якісним навіть у найскладніших умовах, платформа має можливість доступу до навчальних матеріалів без під’єднання до мережі інтернет як з браузера, так і з застосунку для Android та iOS.

Освітній мобільний додаток «Мрія»

Додаток “Мрія” є інформаційно-комунікаційною системою, призначеною для автоматизації управління закладами освіти, що забезпечують здобуття загальної середньої освіти, інформаційної підтримки учнів та батьків, забезпечення рівного доступу до знань, користування освітніми та інформаційними ресурсами, мультимедійними навчальними матеріалами (аудіо- та відеоматеріалами тощо, які відтворюються за допомогою електронних засобів) та іншими навчальними ресурсами, збору, обробки, накопичення або передачі даних про освітній процес, розвитку інтелектуальних та фізичних здібностей учнів, відслідковування їх успішності, формування необхідних для самореалізації компетентностей.

Постанова Кабінет Міністрів України від 16 лютого 2024 р. № 177 “Деякі питання функціонування освітнього мобільного додатка “Мрія”.

У інноваційному освітньому цифровому проєкті «Мрія» бере участь:

Цифрові освітні ресурси ІТ-студій

Нові освітні ресурси «Оновлена інформатика – IT-студії» для 2-11 класів закладів загальної середньої освіти України створено за ініціативи Міністерства цифрової трансформації та Міністерства освіти і науки України й за підтримки програми EU4DigitalUA, що фінансується Європейським союзом.
Цифрові освітні ресурси ІТ-студій створено на допомогу учням і вчителям інформатики ЗЗСО.
Матеріали ІТ-студій розміщено у вільному доступі на електронній платформі https://it-osvita.diia.gov.ua/
Корисні посилання:

  • Методичні рекомендації для вчителів інформатики по впровадженню «Оновленої інформатики – ІТ-студій» розміщено за посиланням https://vse.ee/byyd
  • Детальна інформація щодо реєстрації користувачів доступна в розділі «Як користуватися платформою» https://it-osvita.diia.gov.ua/
  • Відео-запис публічної презентації проєкту https://www.youtube.com/watch?v=rGmW8z4TrcQ
  • Із політикою обробки та захисту персональних даних на сайті Дія. Освіта, де розміщено ІТ-студії, можна ознайомитись за посиланням https://osvita.diia.gov.ua/policy

Лист Міністерство освіти і науки України від 23.11.2023 №1/18569-23 «Про підключення закладів загальної середньої освіти до освітньої платформи ІТ-студій»
Лист Міністерство освіти і науки України від 25.09.2023 №1/14709-23 «Щодо проєкту «Оновлена інформатика – ІТ-студії»

Всеукраїнський експеримент «Психолого-педагогічні умови формування національної ідентичності здобувачів загальної середньої освіти»

Мета експерименту: обґрунтування організаційно-педагогічних умов формування національної ідентичності здобувачів загальної середньої освіти

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 21.04.2023 №467 “Про проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою «Психолого-педагогічні умови формування національної Ідентичності здобувачів загальної середньої освіти» на березень 2023 – січень 2028 років” у проєкті бере участь:

Всеукраїнський проєкт “Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування базової середньої освіти”

Мета проєкту: вдосконалення наявних практик відповідно до потреб і вимог сучасного суспільства, актуалізація системного й інтегрованого підходів до навчання, акцентування на ціннісних орієнтирах сучасної освіти, посилення її компетентнісного потенціалу.

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 29.04.2021 № 484 “Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня за темою “Дидактико-методичне і навчальне забезпечення реалізації концептуальних засад реформування базової середньої освіти” на квітень 2021-грудень 2026 роки” у проєкті бере участь:

Всеукраїнський проєкт «Система роботехнічного проєктування на уроках інформатики в базовій школі»

Мета проєкту: експериментально перевірити ефективність системи роботехнічного проєктування на уроках інформатики в базовій школі.

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України  №1189 від 22.08.2024 “Про реалізацію інноваційного освітнього проєкту на всеукраїнському рівні за темою “Система роботехнічного проєктування на уроках інформатики в базовій школі” у вересні 2024 – серпні 2029 років у проєкті беруть участь:

Проєкт «Розроблення впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти на 2017-2022 роки»

Мета проєкту: впровадження навчального простору НУШ

На підставі наказів Міністерства освіти і науки України: від 28.08.2019 №1162 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України; від 16.08.2017 № 1181 “Про затвердження експериментального навчального плану початкової школи експериментальних загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють в межах дослідно-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою “Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної освіти”; від 13.07.2017 №1028 “Розроблення впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти на базі загальноосвітніх навчальних закладів на 2017-2022 роки” у проєкті бере участь:

Проєкт «Нова українська школа у поступі до цінностей»

Метою реалізації інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Я – дослідник» є створення педагогічних умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій.
На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 18.03.2019 №369 “Про проведення експерименту всеукраїнського рівня з реалізації Програми “Нова українська школа у поступі до цінностей” на базі закладів загальної середньої освіти Донецької, Кіровоградської, Київської, Миколаївської, Одеської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької, Черкаської областей на 2018 – 2022 роки” у проєкті бере участь:

Проєкт «Інтелект України»

працює в межах нормативно-правової бази України, згідно з чинним законодавством. Учні проєктних класів навчаються за спеціально розробленими навчальними планами. Навчальні програми та інші навчальні матеріали мають необхідні грифи Міністерства освіти і науки України.
Дозвільні документи
Нормативна база з питань реалізації науково-педагогічного проєкту «Інтелект України» в закладах загальної середньої освіти
Лист Державної служби якості освіти України від 06.08.2020 № 01/01-23/929
Освітня програма початкової школи НПП «Інтелект України»
Наказ МОН України від 03.02.2021 № 140

Проєкт «Технологія навчання учнів початкової школи «Розумники» (Smart Kids)»

Мета проєкту: зробити навчання у початковій школі сучасним, поєднавши комп’ютерні технології та традиційні засоби навчання.

Сучасний учитель не обмежений лише підручником. У нього з’явилися помічники – мультимедійні засоби навчання. В електронних підручниках нового покоління (електронних освітніх ігрових ресурсах – ЕОІР) вдало поєднуються тексти, аудіо, малюнки, анімація та інтерактивні завдання, створені у формі гри.
На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 30.08.2017 року №1234 “Про проведення дослідницько-експериментальної роботи всеукраїнського рівня за темою “Технологія навчання учнів початкової школи “Розумники” (Smart Kids)” у проєкті беруть участь:

Проєкт «Я – дослідник»

Метою реалізації інноваційного освітнього проєкту всеукраїнського рівня «Я – дослідник» є створення педагогічних умов для впровадження дослідницького методу навчання з використанням ІТ- та STEM-технологій.
На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 12.06.2019 №830 “Про розширення бази реалізації інноваційного освітнього проекту всеукраїнського рівня за темою «Я – дослідник» на 2018–2021 роки” у проєкті бере участь:

Проєкт «АФЛАТОТ»

Програма Афлатот для дітей, які ще не відвідують початкову школу (зазвичай це діти віком 3-7 років), – це освітня програма, яка формує у дошкільників ази соціальної та фінансової грамотності.
16 листопада 2016 року підписано Меморандум про співпрацю у сфері дошкільної освіти між Міністерством освіти і науки України та міжнародною фундацією «Aflatoun International» (Нідерланди) з метою покращення роботи щодо підвищення рівня соціальних прав та фінансової освіти дітей дошкільного віку.

ІННОВАЦІЙНА  РОБОТА

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 22.01.2016 № 46 «Щодо упровадження основ соціальної і фінансової освіти дітей дошкільного віку» у проєкті беруть участь:

Проєкт «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»

Мета проєкту: сприяти підвищенню рівня підготовки та зміцненню потенціалу вчителів і викладачів для розвитку ефективної та сталої моделі інтеграції навичок критичного сприйняття інформації в навчальний процес освітніх закладів України.
Реалізовується проєкт міжнародною організацією IREX (Радою міжнародних досліджень та обмінів) у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та МБФ «Академія української преси», за підтримки Державного департаменту США та Міністерства закордонних справ та справ співдружності націй Великої Британії.
На підставі листів Міністерства освіти і науки України: від 18.01.2021 №4/98-21 “Щодо реалізації проєкту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність”; від 08.05.2019 №1/11-4394 “Щодо реалізації проекту “Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність” у проєкті беруть участь наступні заклади загальної середньої освіти комунальної власності територіальної громади м. Одеси:

Проєкт «Електронний підручник для загальної середньої освіти”(Е-book for secondary education (EBSE)»

Мета проєкту: впровадження інформаційно-комунікаціних форм навчання за допомогою електронних підручників .
На підставі наказів Міністерства освіти і науки України: від 01.11.2019 № 1382 “Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 31.08.2018 № 957”; від 31.08.2018 № 957 “Про проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою “Електронний підручник для загальної середньої освіти”(Е-book for secondary education (EBSE)), серпень 2018 року – серпень 2021 року” у проєкті бере участь:

Всеукраїнський експеримент «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчізняну педагогічну практику»

Мета проєкту: підвищення медіакультури педагогічної спільноти

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 18.08.2017 № 1199 “Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчізняну педагогічну практику” у проєкті бере участь:

Всеукраїнський експеримент «Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл»

На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 19.01. 2017 року №79 “Про проведення всеукраїнського експерименту за темою “Теоретико-методологічні засади моделювання розвитку авторських шкіл” на базі загальноосвітніх навчальних закладів” у проєкті беруть участь:

Проєкт «Науково-методичні засади формування мережецентричного середовища «Музейна планета»

Мета проєкту: створення мережі віртуальних музеїв різного типу історико-культурного спрямування щодо вивчення духовних скарбів України та інших країн світу.
На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 02.02. 2017 р. №162 “Науково-методичні засади формування мережецентричного середовища «Музейна планета” у проєкті бере участь:

Регіональний експеримент «Створення моделі школи відкритої освіти засобами дистанційної форми навчання»

Мета експерименту: організація дистанційної форми навчання.
На підставі наказу Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації від 28.03.2018 року №100/ОД “Про проведення експерименту регіонального рівня за темою “Створення моделі школи відкритої освіти засобами дистанційної форми навчання” на базі Одеської загальноосвітньої школи №118 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області” у проєкті бере участь:

Регіональний експеримент “Розробка системи технологічного навчання для загальноосвітніх навчальних закладів”

Проєкт World ORT “ORT-STEM” спрямований на розвиток STEM-освіти в школах ОРТ за рахунок оснащення сучасним навчальним обладнанням/програмним забезпеченням; апробації та адаптації існуючих курсів і модулів STEM і розробки нових; професійного розвитку викладачів та створення освітніх спільнот вчителів; організації мережевої взаємодії між учнями шкіл ОРТ в рамках проектів та конкурсів.
Курс інформатики та інформаційних технологій вивчається з 2 по 11 класи. У рамках проєкту розроблений унікальний курс «Технологія» для 5-9 класів (гриф Міністерства освіти і науки України), інструментами якого є комп’ютерне та фізичне моделювання на основі «Lego Education», «Lego Mindstorms» і «Ардуіно»
У проєкті бере участь:

Всеукраїнський експеримент «Формування гуманістичних відносин між учасниками освітнього процесу шляхом упровадження моделі «Мирна школа»

Предмет експерименту
Соціально-педагогічні і психологічні умови формування гуманістичних відносин між учасниками освітнього процесу у закладі освіти за допомогою запровадження моделі «Мирна школа» як системної соціальної технології.
Мета експерименту
Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність застосування моделі «Мирна школа» як системної соціальної технології організації освітнього процесу, що сприяє створенню безпечного середовища у шкільній громаді та формуванню гуманістичних відносин між учасниками освітнього процесу.

У проєкті беруть участь:

Всеукраїнський проєкт “JuniorZ”

Всеукраїнський проєкт «JuniorZ» реалізується за підтримки Міністерства освіти і науки України, Комітету з фізичного виховання і спорту МОН України, Спортивного комітету України, Української федерації учнівського спорту, ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Громадської організації «Спортивний рух Олександра Педана «JuniorZ», спортивних федерацій та інших громадських організацій України.
Основними напрямками проекту є: популяризація здорового способу життя серед учнів із залученням думок лідерів; організація спортивних заходів для учнів; популяризація новітніх варіативних модулів з фізичної культури у закладах загальної середньої освіти; проведення всеукраїнських та регіональних тренінгів та майстер-класів; проведення шкільних, районних, міських, обласних і всеукраїнських фестивалів і змагань шкільних ліг «JuniorZ»; створення платформи, у тому числі на основі сучасних інформаційних технологій, яка буде об’єднувати дитячі спортивні течії; розвиток у кожному регіоні мережі експертів «JuniorZ»; напрацювання кращих практик щодо впровадження проекту у закладах загальної середньої освіти.
https://osvita-omr.gov.ua/wp-content/uploads/2019/05/1_9-2.pdf

Проєкт «Формування та розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності учнів в умовах становлення конкурентоспроможного випускника»

Мета проєкту: формування та розвиток інформаційно-комунікаційної компетентності учнів загальноосвітніх навчальних закладів в умовах становлення конкурентоспроможного випускника. Створення ІТ-класів.

На підставі наказу Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації від 25.06.2015 №208/ОД “Про проведення дослідно-експерементальної роботи на базі Одеського навчально-виховного комплексу №49 “Спеціалізована школа – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів” у проєкті бере участь:

Проєкт “Сприяння освіті”

Мета проєкту: впровадження ігрових та діяльністних методів навчання в освітній процес, сприяти підвищенню якості освіти через всебічний розвиток дитини, зокрема, вмінь, необхідних для навчання впродовж життя.

Проєкт “Сприяння освіті” реалізується у закладах дошкільної освіти у рамках Меморандуму про взаєморозуміння між Міністерством освіти і науки України та The LEGO Foundation.
На підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 15.06.2020 № 797 “Щодо забезпечення реалізації проєкту “Сприяння освіті” у закладах освіти” у проєкті беруть участь:

Проєкт «Future English»

Міністерство освіти і науки України спільно з Міністерством цифрової трансформації України та Британською Радою в Україні реалізують проєкт “Future English”.

Мета проєкту: проведення аналізу потреб вчителів англійської мови, надання пропозицій та рекомендацій щодо напрямку розвитку національної системи безперервного професійного розвитку вчителів.