Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання

Департамент освіти та науки Одеської міської ради інформує 

Відповідно до Плану роботи Школи резерву 14 квітня 2022 року для слухачів Школи резерву керівних кадрів закладів освіти у форматі онлайн було проведено семінар Про порядок організації інклюзивного навчання.

Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчанняДиректор Одеської загальноосвітньої школи №71 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області Ірина Ткаченко під час виступу ознайомила слухачів із поняттям “команда супроводу”, хто має входити до її складу, від яких чинників залежить склад, завдання та напрями роботи, функціями членів команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами, оформлення Положенняплану роботи та графіку засідань КППС, нагадала алгоритм створення класу класу для дітей з ООП.

Керівник закладу акцентувала увагу на такому виді діяльності як професійне педагогічне співробітництво. Розуміння того, як найкраще встановлювати взаємовідносини співпраці, допомагає педагогам закладів освіти оптимально організовувати навчання учнів з особливими потребами, сприяти їх соціальній адаптації. Підкреслила виняткову роль консультативної та просвітницької роботи команди. 

Заступник директора з навчально-виховної роботи Олеся Костів звернула увагу слухачів на нормативну базу з питання інклюзії, розробку індивідуального плану розвитку дитини з ООП, детально роз`яснила складання індивідуальних програм розвитку на прикладах ІПР для учнів 1 класу та 7 класу. 

Практичний психолог Світлана Бермас провела зі слухачами Школи резерву тренінгову вправу, спрямовану на розвиток толерантного ставлення до кожної людини, та надала поради педагогам, які працюють в умовах інклюзивного навчання у закладах освіти. Так, необхідно 

  • дотримуватись особисто-орієнтованого підходу як в урочний, позаурочний час, так і в умовах карантину;
  • враховувати завдання ІПР та індивідуального навчального плану;
  • вивчити особливості дитини;
  • з’ясувати: чи надавалася допомога у ранньому та дошкільному віці, чи здійснювалася підготовка до школи, чи немає набутого негативного досвіду у попередніх закладах та психологічної травматизації;
  • стимулювати у дитини позитивні емоції;
  • формувати  у дитини бажання вчитися, вдосконалюватися, ставати кращим;
  • підтримувати у дитини впевненість у своїх силах та демонструвати її;
  • створювати ситуації успіху, не допускати порівняння з іншими дітьми, не застосовувати жодних методів покарання;
  • не перекидати свої обов’язки на асистента вчителя або других членів команди супроводу;
  • дотримуватись педагогічного  етикету у спілкуванні з дітьми, батьками, педагогами;
  • не заохочувати дітей ласощами, подарунками, обіцянками;
  • заохочувати до рівноцінної дружби з однолітками;
  • не відокремлювати дитину під час уроків, змагань та святкових  заходів;
  • не акцентувати увагу дітей, батьків, колег на присутність такої дитини у класі;
  • недотримання цих правил поступово і безповоротно можуть сформувати відразу до школи, що повністю знівелює саму ідею інклюзії.

Підкреслила, що психолог надає систематичну консультативну допомогу класним керівникам та вчителям-предметникам, які викладають у класах з інклюзивною формою навчання, у створенні сприятливих умов адаптації учнів з особливими освітніми потребами, психологічно-комфортного перебування в учнівських колективах; вивчає стан адаптації учнів з особливими освітніми потребами серед учнів класу; здійснює психолого-педагогічний супровід тощо.

Учитель-дефектолог Ірина Касіян надала поради вчителям, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами, наголосила на пріоритетних завданнях вчителя-дефектолога. 

Класний керівник Любов Лукіна та асистент вчителя 3-А класу Марія Коновальчук поділились досвідом роботи щодо роботи в інклюзивному класі, зокрема стосовно диференції в освітньому процесі з дітьми з ООП, зазначили, що взаємодія є запорукою успішної корекційної роботи. 

Для ознайомлення з презентацією закладу перейдіть за посиланням https://osvita-omr.gov.ua/wp-content/uploads/2022/04/poriadok-oin.pdf

Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання

Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання

Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання

Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання

Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання Школа резерву продовжує роботу: інклюзивне навчання

******************************************

Додаткова інформація з даного питання у розділі “Інклюзія” за посиланням https://osvita-omr.gov.ua/diialnist/napriamky-roboty/inkliuziia/

Ознайомитись з Матеріалами роботи Школи резерву керівних кадрів закладів освіти можна у розділі “Діяльність/Кадри” за посиланням   https://osvita-omr.gov.ua/shkola-rezervu-kerivnykh-kadriv-2022/

Share this post